Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(50)
Forma i typ
Książki
(50)
Publikacje naukowe
(15)
Publikacje fachowe
(10)
Poradniki i przewodniki
(6)
Publikacje dydaktyczne
(5)
Publikacje popularnonaukowe
(3)
Dostępność
tylko na miejscu
(39)
dostępne
(10)
wypożyczone
(2)
Placówka
Biblioteka Główna-Wypożyczalnia
(6)
Biblioteka Główna-Czytelnia
(39)
Biblioteka Główna-Oddział dla dzieci
(4)
Filia nr 1
(2)
Autor
Milewski Stanisław (1956- )
(7)
Okuniewski Juliusz
(6)
Kaczorowska-Bray Katarzyna
(5)
Domagała Aneta
(4)
Mirecka Urszula
(3)
Tarkowski Zbigniew (1953- )
(3)
Grandin Temple (1947- )
(2)
Gray Carol (1952- )
(2)
Jaśkowiak Mateusz
(2)
Kamińska Barbara (logopeda)
(2)
Michalik Mirosław (1973- )
(2)
Niesłuchowski Wiesław
(2)
Orlikowska Aleksandra
(2)
Sawicka-Chrapkowicz Anna (1967- )
(2)
Szabuniewicz Stanisław
(2)
Aquilla Paula (1963- )
(1)
Attwood Tony (1952- )
(1)
Ayres A. Jean (1920-1988)
(1)
Baczała Ditta
(1)
Baker Jed‏
(1)
Ball James (1962- )
(1)
Bednarczuk Beata (pedagog)
(1)
Blotevogel Monica
(1)
Bochenek Emilia
(1)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(1)
Burgess Rebecca
(1)
Błeszyński Jacek (1963- )
(1)
Castellon Siena
(1)
Cieślik Elżbieta
(1)
Delaney Tara
(1)
Francesetti Gianni
(1)
Gecele Michela (1965- )
(1)
Giers Magdalena
(1)
Griffin Simone
(1)
Grzelak Ewa (logopedka)
(1)
Hitzeler Marion
(1)
Hyman Bruce M
(1)
Jatkowska Joanna
(1)
Jurek Anna (pedagog)
(1)
Kalita Lech
(1)
Kalka Dorota
(1)
Kaufmann Liane (1967- )
(1)
Kielar-Turska Maria (1942- )
(1)
Krzykowski Grzegorz
(1)
Kuczkowski Jerzy
(1)
Kuleczka-Raszewska Maria
(1)
Kusiak Krystyna
(1)
Landerl Karin (1967- )
(1)
Luchowski Maciej
(1)
Maas Violet F
(1)
Majewska Jolanta (pedagog)
(1)
Majewski Andrzej (1954- )
(1)
Markowska Dorota
(1)
Marsh Wendela Whitcomb
(1)
Mizerska Renata (1972- )
(1)
Nosko-Goszczycka Magdalena
(1)
Okrasińska Agnieszka
(1)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(1)
Pedrick Cherry
(1)
Pikiel Sylwia
(1)
Platt Geoff (1955- )
(1)
Pluta-Wojciechowska Danuta
(1)
Porayski-Pomsta Józef
(1)
Przebinda Ewa
(1)
Roberts Jacqueline
(1)
Roubal Jan (1971- )
(1)
Sambor Barbara
(1)
Sandler Dianne
(1)
Schwinghammer Ylva (1984- )
(1)
Sher Barbara (1943- )
(1)
Sitek Emilia J
(1)
Skowrońska Emilia
(1)
Stegemann Thomas
(1)
Stock Kranowitz Carol
(1)
Sutton Shirley (1953- )
(1)
Szatkowska-Jaskuła Dorota
(1)
Sørensen Patricia
(1)
Timmins Siobhan
(1)
Truszkowska-Wojtkowiak Maria
(1)
Tłokiński Waldemar (1945- )
(1)
Uściłowska Anna
(1)
Wehner Lore (1964- )
(1)
Williams Katrina (pediatra)
(1)
Wyczesany Janina (1937- )
(1)
Wysocka Marta (filolog)
(1)
Yack Ellen (1956- )
(1)
Zajączkowski Ryszard (1961- )
(1)
Zbróg Anna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(14)
2010 - 2019
(36)
Okres powstania dzieła
2001-
(28)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(50)
Język
polski
(50)
Odbiorca
Rodzice
(6)
Logopedzi
(5)
Terapeuci zajęciowi
(4)
Nauczyciele
(3)
Psycholodzy
(3)
Lekarze
(2)
Pedagodzy
(2)
Szkoły wyższe
(2)
14-17 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Chorzy
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziewczęta
(1)
Młodzież z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(1)
Osoby z niepełnosprawnością
(1)
Osoby z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Temat
Logopedia
(11)
Zaburzenia mowy
(9)
Dziecko autystyczne
(7)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(7)
Dziecko
(6)
Autyzm
(5)
Mowa
(5)
Diagnoza logopedyczna
(4)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(4)
Terapia logopedyczna
(4)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(3)
Kompetencje komunikacyjne
(3)
Kompetencje społeczne
(3)
Komunikacja wspomagająca
(3)
Dysleksja i dysgrafia
(2)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(2)
Dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej
(2)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(2)
Geriatria
(2)
Gimnastyka lecznicza
(2)
Integracja sensoryczna
(2)
Jąkanie
(2)
Język dziecka
(2)
Komunikacja interpersonalna
(2)
Komunikacja werbalna
(2)
Kręgosłup
(2)
Mowa niewyraźna
(2)
Neuropsychologia
(2)
Otępienie
(2)
Pedagogika specjalna
(2)
Pisanie
(2)
Psycholingwistyka
(2)
Terapia zabawą
(2)
Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD)
(2)
Życie codzienne
(2)
Afazja
(1)
Aktywność fizyczna
(1)
Autopsychoterapia
(1)
Blended learning
(1)
COVID-19
(1)
Choreoterapia
(1)
Choroba Alzheimera
(1)
Czas wolny od pracy
(1)
Czytanie
(1)
Czytanie dotykiem
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Diagnostyka medyczna
(1)
Dojrzałość szkolna
(1)
Dojrzewanie
(1)
Domy starców
(1)
Dorosłość
(1)
Dyskalkulia
(1)
Dzieci
(1)
Dzieci autystyczne
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko trudne
(1)
Dziecko z zaburzeniami rozwoju
(1)
Dziecko z zespołem Aspergera
(1)
Dziewczęta
(1)
Edukacja domowa
(1)
Efektywność nauczania
(1)
Funkcje poznawcze
(1)
Geragogika
(1)
Gerontologopedia
(1)
Innowacje pedagogiczne
(1)
Izolacje
(1)
Jakość życia
(1)
Język
(1)
Kaligrafia
(1)
Kinezyterapia
(1)
Kompetencje emocjonalne
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Komunikacja terapeutyczna
(1)
Korekcja mowy
(1)
Logopedia dziecięca
(1)
Matematyka
(1)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(1)
Metody nauczania
(1)
Muzykoterapia
(1)
Młodzież
(1)
Młodzież z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Odpoczynek
(1)
Opieka zdrowotna nad osobami w podeszłym wieku
(1)
Osoby niesamodzielne
(1)
Osoby w wieku starszym
(1)
Osoby z autyzmem
(1)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Osoby z zespołem Aspergera
(1)
Pisownia
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Porażenie mózgowe dziecięce
(1)
Prozodia
(1)
Psychologia rozwojowa
(1)
Psychoterapia
(1)
Rozwój psychofizyczny
(1)
Ruchy
(1)
Samodzielność
(1)
Skala Ryzyka Dysleksji
(1)
Starzenie się
(1)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(1)
Temat: czas
2001-
(3)
Temat: miejsce
Tczew (woj. pomorskie)
(1)
Gatunek
Poradnik
(9)
Monografia
(5)
Opracowanie
(5)
Podręcznik
(5)
Praca zbiorowa
(5)
Poradniki
(3)
Podręczniki akademickie
(2)
Gry i zabawy dziecięce
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Raport z badań
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(18)
Językoznawstwo
(9)
Medycyna i zdrowie
(8)
Psychologia
(8)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(2)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Rozwój osobisty
(1)
50 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Dziecko a integracja sensoryczna / A. Jean Ayres ; przekład Juliusz Okuniewski. - Wydanie IV. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2023. - 231 stron : fotografie, ilustracje ; 30 cm.
(Biblioteka SI)
Niniejsza publikacja w jasny sposób opisuje naturę zaburzeń integracji sensorycznej oraz pokazuje, jak te niedostrzegalne problemy niszczą życie chorym dzieciom i ich rodzicom, a także wskazuje, jak można pomóc takim osobom. Dzięki tej książce również dorośli od lat cierpiący na zaburzenia integracji sensorycznej mogą w większym stopniu zrozumieć to, co im się przytrafiło. Książka przeznaczona jest przede wszystkim dla terapeutów zajęciowych i innych specjalistów, a także dla rodziców dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej oraz dla osób dorosłych, które podejrzewają u siebie problemy z przetwarzaniem sensorycznym i mają nadzieję lepiej sobie z nimi radzić w przyszłości. [nota wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna-Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61/C (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pokonać OCD... stanowi nieocenione źródło wiedzy dla osób cierpiących na zaburzenia obsesyjno-kompulsyjne, ich rodzin, a także terapeutów pracujących na co dzień z tymi osobami. Lektura książki pozwala zrozumieć, czym jest OCD, jak się je diagnozuje i jakie są aktualne metody leczenia. Autorzy, omawiając szerokie spektrum odmian choroby, odwołują się do najnowszych trendów w terapii poznawczo-behawioralnej. Najistotniejszą częścią publikacji są zalecenia, jak samodzielnie, krok po kroku przejść program walki z OCD. Jeśli chcesz lepiej zrozumieć i pokonać OCD, ta książka jest właśnie dla Ciebie. [nota wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna-Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61/C (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna-Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61/C (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka "Samodzielne życie z autyzmem" to poradnik przeznaczony dla nastolatków i młodych dorosłych ze spektrum autyzmu, którzy przygotowują się do nowych wyzwań codzienności. Publikacja przyda się także czytelnikom w średnim wieku i starszym, którzy mają trudności w odczytywaniu niewerbalnych sygnałów społecznych, niezależnie od tego, czy otrzymali oni diagnozę, czy też nie. Osoby z ASD znajdą tu przystępny zestaw wskazówek, dzięki którym zadania dorosłego życia będą o wiele łatwiejsze. [nota wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna-Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61/C (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna-Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61/C (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Logopedia XXI Wieku)
Problem funkcjonowania osób z niepełnosprawnością intelektualną, jak się nam wydawało, został szeroko i w sposób kompetentny opisany w literaturze psychologicznej, pedagogicznej oraz logopedycznej. Po bliższym przyjrzeniu się przez nas opracowaniom okazało się, iż są one nazbyt ogólne, a niektóre nawet zdezaktualizowane. Konieczne wydało się nam zatem wydanie książki opisującej problem mowy osób upośledzonych umysłowo [...]. Intencją redaktorów i autorów było przygotowanie publikacji, która, poza nową wiedzą i świeżym spojrzeniem, oferowałaby syntezę dotychczasowych wniosków dokonaną przez teoretyków i praktyków zajmujących się problematyką komunikacji, mowy i języka ze Wstępu
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna-Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61/C (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna-Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61/C (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wczesna interwencja może radykalnie odmienić los dziecka i poprawić jakość nie tylko jego życia, ale także całej jego rodziny. Niestety często dzieje się tak, że po przeprowadzeniu diagnozy dziecka rodzice zostają z nią sami, pozbawieni istotnych informacji poruszają się po omacku, nie wiedząc, od czego zacząć. Niniejsza książka będzie światełkiem, które wskaże wam drogę i rozjaśni mro tych pierwszych, często przerażających chwil.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna-Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 61 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1.
Książka
W koszyku
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Niniejsza publikacja omawia współczesne rozumienie pojęcia gotowości szkolnej. Autorzy poszczególnych artykułów kreślą zarówno szeroką perspektywę interpretacyjną, jak i skupiają się na wybranych obszarach. Niniejsza publikacja omawia współczesne rozumienie pojęcia gotowości Pojęcie gotowości szkolnej analizowane jest tutaj przez pryzmat właściwości dziecka: ukształtowanych lub rozwijających się, a także rozpatrywane jest ze względu na szczególny kontekst, jaki tworzą oczekiwania szkoły lub rozwiązania prawne i systemowe. Większość zgromadzonych w książce opracowań ma charakter teoretyczny, niemniej znajdziemy tu również prezentacje natury empirycznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna-Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37/C (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna-Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37/C (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na temat autyzmu i zespołu Aspergera napisano wiele książek, jednak w większości skierowane są do osób neurotypowych albo ich autorami są autystyczni dorośli, którzy dzieciństwo i okres nastoletni mają dawno za sobą. Niezbędnik dziewczyny ze spektrum to poradnik dla autystycznej dziewczyny napisany przez inną autystyczną dziewczynę – osobę, która wie, jak to jest być nastolatką w czasach Snapchata, Instagrama, WhatsAppa, YouTube’a i selfików, i dobrze to rozumie. Czytelniczki znajdą tu mnóstwo życiowych porad oraz wszelkie narzędzia, dzięki którym rozkwitną i łatwiej osiągną w życiu to, czego pragną. Praktyczne wskazówki dotyczące przyjaźni, randek, szkoły, postrzegania ciała i stawiania własnych granic, a także dbania o zdrowie fizyczne i psychiczne zostały opracowane przez Sienę Castellon – uhonorowaną nagrodami rzeczniczkę neuroróżnorodności – na podstawie jej własnych doświadczeń. Dzięki nim przezwyciężysz każdą napotkaną trudność! Porady autorki dotyczą przede wszystkim takich obszarów, jak: akceptacja samej siebie, maskowanie i wyczerpanie społeczne, radzenie sobie z wrażliwością sensoryczną i przeładowaniem sensorycznym, rozumienie własnych emocji i dbanie o zdrowie psychiczne, nawiązywanie przyjaźni i relacji romantycznych, tożsamość płciowa, trudności w szkole, zapewnienie sobie bezpieczeństwa w bezpośrednich relacjach z ludźmi oraz w internecie, celebrowanie neuroróżnorodności. Książka została napisana z myślą o dziewczynach ze spektrum autyzmu w wieku 12–20 lat, ale cieszy się popularnością także wśród starszych autystek oraz chłopaków ze spektrum. Niezbędnik będzie też przystępnym źródłem informacji dla rodziców, rodzeństwa i przyjaciół osób z autyzmem, ich nauczycieli, terapeutów oraz wszystkich zainteresowanych zagadnieniem neuroróżnorodności [nota wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna-Oddział dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Zabawa to jeden z najwspanialszych sposobów, żeby się czegoś nauczyć - również dla dzieci z autyzmem, zespołem Aspergera i zaburzeniami integracji sensorycznej. Ruch ciała oraz interakcja z otoczeniem poprawiają umiejętności motoryczne, językowe i społeczne. Jednak rodzice, nauczyciele i inni bliscy dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu często stają przed wyzwaniem : jak sprawić, żeby malec naprawdę zaangażował się w zabawę? Autorka podpowiada, jakie rodzaje aktywności sprzyjają rozwojowi dzieci i jak można się uczyć, świetnie przy tym bawiąc. [nota wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna-Oddział dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Logopedia XXI Wieku)
CHOROBA ALZHEIMERA. ZABURZENIA KOMUNIKACJI JĘZYKOWEJ Komunikacja w przypadku otępień nie jest mocną stroną w codziennej praktyce lekarza rodzinnego, neurologa czy psychiatry, jak również innych specjalistów. Podkreślają to zwłaszcza opiekunowie osób z chorobą Alzheimera, oczekując większego zaangażowania w proces komunikacji. Z tego względu podjęcie tej problematyki przez wybitne ekspertki w zakresie procesów komunikacji, postrzeganych z punktu widzenia ich dotychczasowego doświadczenia zawodowego i osiągnięć naukowych, uznać należy za wydarzenie bardzo ważne. Książka stanowi przykład owocnej współpracy interdyscyplinarnej Autorek pracujących w odległych, ale co widać na każdej stronie, jednak bardzo bliskich sobie ośrodkach naukowych. [...] Jestem całkowicie przekonany, że ta niezwykle dokładnie przygotowana monografia będzie sprzyjała dialogowi interdyscyplinarnemu w obszarze zaburzeń komunikacji u osób z chorobą Alzheimera i zachęcała do wypracowywania skutecznych metod terapeutycznych. Z recenzji prof. dra hab. Andrzeja Potemkowskiego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna-Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61/C (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Logopedia XXI wieku)
Dwutomowa monografia pt. Logopedia przedszkolna i wczesnoszkolna jest bardzo bogatym zbiorem wiedzy logopedycznej (wiedzy rozumianej nowocześnie, czyli w szerokim zakresie, wykraczającym poza wąską działalność logopedyczną). Tytułowa problematyka monografii pokrywa się z centralnym obszarem pracy logopedy, co czyni recenzowaną pozycję wyjątkowo przydatną w środowisku logopedycznym. Autorzy poszczególnych rozdziałów oparli się przede wszystkim na najnowszych osiągnięciach naukowych z zakresu zaburzeń mowy, a także na aktualnych wynikach działań praktycznych w zakresie terapii różnych zaburzeń mowy, które mogą wystąpić w gronie dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Z recenzji prof. dra hab. Edwarda Łuczyńskiego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna-Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61/C (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Logopedia XXI wieku)
Logopedia przedszkolna i wczesnoszkolna to dwutomowa monografia wieloautorska, której współtwórcami są pracownicy naukowi z różnych dziedzin wiedzy, zajmujący się przy tym problematyką logopedyczną, reprezentujący wszystkie znaczące ośrodki akademickie w Polsce. Wśród autorów są także czynni logopedzi. Poszczególne części monografii pod różnym kątem prezentują najważniejsze zagadnienia z zakresu logopedii związanej z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Problematyka ta ukazana jest w szerokim ujęciu, co sprawia, że czytelnik znajdzie w książce bogaty i różnorodny zasób wiadomości teoretycznych i praktycznych z zakresu profilaktyki, diagnozy i terapii logopedycznej. Z recenzji prof. dra hab. Edwarda Łuczyńskiego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna-Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61/C (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Logopedia XXI Wieku)
Przedstawiana monografia Zaburzenia komunikacji pisemnej z serii Logopedia XXI Wieku poświęcona jest problematyce komunikacji pisemnej. Główny cel tomu, dedykowanego Profesor Marcie Bogdanowicz, stanowi całościowe zaprezentowanie zagadnień komunikacji pisemnej i jej zaburzeń, ze szczególnym uwzględnieniem trudności w czytaniu i pisaniu w różnych jednostkach patologii mowy. Autorzy poszczególnych rozdziałów zwracają uwagę na znaczenie czytania i pisania dla funkcjonowania osób z zabu­rzeniami mowy oraz jakości ich życia. Jednym ze wskazywanych aspektów jest niwelowanie – dzięki porozumiewaniu się pisemnemu – barier komunikacyj­nych w przypadku osób niesłyszących czy osób z dyzartrią (także dzięki nowym technologiom), co stanowi dla nich szansę na osiągnięcie większej samodzielno­ści i poszerzenia możliwości zawodowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna-Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37/C (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychoterapia Gestalt w praktyce klinicznej. Od psychopatologii do estetyki kontaktu to podręcznik, który recenzenci chętnie określają jako „rewolucyjny”. Z punktu widzenia terapii Gestalt, jaką znamy z drugiej połowy ubiegłego wieku, podręcznik, który dostajemy do ręki, jest na pewno wyrazem znaczącej ewolucji podejścia. […] Podręcznik składa się z czterech części: I. „Podstawowe zasady psychoterapii Gestalt w praktyce klinicznej”, II. „Konteksty i przybliżenia” (m.in. kontekst społeczny, polityczny, rozwojowy), III. „Wybrane sytuacje życiowe” (jak trauma, samobójstwa czy strata i żałoba), IV. „Wybrane problemy kliniczne” (m.in. demencja, depresja, lęk, ataki paniki, borderline, narcyzm). W 33 rozdziałach każdy czytelnik znajdzie coś, co interesuje go szczególnie – pacjenta, którego prowadzi, problem, z którym się zmaga, mechanizm, którego poszukuje, motyw, którego dotąd nie widział. Każdy znajdzie też coś dla siebie nowego, czego dotąd nie wiedział, z czego nie zdawał sobie sprawy, co widział inaczej, czego nie doceniał... Czy podręcznik, który tak szeroko omawia psychopatologię i który zawiera wszystkie proponowane w ostatnim dwudziestoleciu aktualizacje i teorii, i terapii, jest rewolucyjny? W takim sensie, w jakim wciąż, jak sądzę, rewolucyjna pozostaje sama terapia Gestalt – z pewnością jest!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna-Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61/C (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Terapia, Diagnoza, Zaburzenia)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna-Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zmiany wywołane pandemią COVID-19 – konieczność izolacji i dostosowania się do nowych wymogów sanitarnych, odstępstwa od ustalonego planu dnia, a także zamknięcie szkół i placówek opiekuńczych oraz nauka zdalna – stanowią wyzwanie dla wszystkich. W szczególnej sytuacji znalazły się osoby z zaburzeniami ze spektrum autyzmu oraz ich rodziny. Książka Autyzm w czasie pandemii zawiera praktyczne porady i wskazówki, które przydadzą się w tym trudnym okresie, a także w wielu innych sytuacjach życiowych. Autorami poszczególnych rozdziałów publikacji są światowej sławy eksperci w dziedzinie autyzmu, integracji sensorycznej i terapii, między innymi: • Temple Grandin – Temple w izolacji; • Carol Stock Kranowitz – Zabawy sensoryczne pomagające dzieciom radzić sobie z zamknięciem w domu; • Tony Attwood – COVID-19 a autyzm; • Carol Gray – Klub historyjek pandemicznych; • Barbara Sher – Aktywności według Sher; • Ellen Notbohm – 13 kroków, które należy wykonać, gdy przywódcy nie spełniają oczekiwań; • Sean Barron – Jak sobie radzić w izolacji; • Sheila Wagner – Edukacja domowa i praca domowa – jak je realizować bez problematycznych zachowań; • Raun Melmed – Narzędzia do radzenia sobie ze stresem; • Jed Baker – Radzenie sobie z nową normalnością; • Jim Ball – Organizacja warunkuje lepsze zachowanie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 1
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna-Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61/C (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej